info@digitalvisual.nl

+316-49366851

Volg onze socials

info@digitalvisual.nl

+316-49366851

info@digitalvisual.nl

+316-49366851

Volg onze socials

Wat is Google SEA en hoe werkt het?
Wat is Google SEA en hoe werkt het?
Wat is Google SEA en hoe werkt het?

Introductie

Wat is de meerwaarde van Google SEA?

Welkom bij de blogpost van Digital&Visual Agency. Wat is Google SEA? Met SEA van Google kun je advertenties plaatsen in de zoekresultaten van Google en betaal je alleen wanneer iemand op jouw advertentie klikt. Maar wat is Google SEA precies en waarom is het zo belangrijk? In deze blogpost gaan we dieper in op deze vorm van online adverteren. Tevens leggen we uit hoe je het op de juiste manier kunt inzetten voor jouw bedrijf.

Als je als bedrijf snel en effectief meer bezoekers naar je website wilt trekken, dan is Google SEA (Search Engine Advertising) een effectieve methode om dat te doen. Met SEA kun je advertenties plaatsen in de zoekresultaten van Google. In deze blogpost leggen we uit wat Google SEA is en waarom het zo belangrijk is.

Wat is Google SEA?

Google SEA is een vorm van online adverteren waarbij je advertenties kunt plaatsen in de zoekresultaten van Google. Dit werkt op basis van het cost-per-click (CPC) model. Dit betekent dat je alleen betaalt wanneer iemand daadwerkelijk op jouw advertentie klikt.

Hoe de ranking met Google werkt is als volgt: Google SEA advertenties worden boven de organische zoekresultaten weergegeven. Deze advertenties worden gekenmerkt door het woord 'Advertentie' dat in het groen naast de URL wordt weergegeven. De advertenties worden getoond op basis van zoekwoorden die door de adverteerder worden gekozen en waarop potentiële klanten zoeken. Het is dus van belang een goede analyse te maken van de zoekwoorden die je wilt gaan gebruiken in je campagne. Je wilt kost effectief te werk gaan. Voor lage kosten, zoveel mogelijk bezoekers op je website hebben. Verder moet de customer journey op de website het werk verder doen.


Waarom is Google SEA oh zo belangrijk?

Google SEA is belangrijk, omdat het een effectieve manier is om op een snelle manier meer verkeer naar je website te genereren. Het is dus een relatief snelle en eenvoudige manier om je merk en producten of diensten te promoten en je naamsbekendheid te vergroten. Maar pas op hier zijn natuurlijk, zoals hierboven beschreven een CPC aan verbonden.

Wat je bovendien kan doen met SEA is heel gericht adverteren op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw doelgroep. Zo kun je er zeker van zijn dat je advertenties worden getoond aan mensen die daadwerkelijk op zoek zijn naar wat jij aanbiedt. Dit maakt SEA een zeer effectieve manier van adverteren. Echter is het wel van belang om te weten wat je doelgroep is door het opstellen van persona's, persona's zijn de klanten van je dromen. Lees verder om te weten hoe Google SEA werkt.

Hoe werkt Google SEA?

Het werken met Google SEA begint bij het kiezen van de juiste zoekwoorden. Dit zijn de zoektermen waarop je wilt dat jouw advertenties worden getoond. Vervolgens maak je een advertentiecampagne aan en stel je een budget in dat je voor je campagne wilt gaan gebruiken. Een maandelijkse of wekelijkse begroting kan hierbij goed helpen. Uiteindelijk betaal jij als klant alleen alleen wanneer iemand op jouw advertentie klikt. Om het goed te verklaren: op het moment dat iemand klikt betaal je een fee (x aantal bedrag). Als het ware betaal je voor elke bezoeker dat op jouw advertentielink klikt.

Er zijn verschillende typen advertenties die je kunt gebruiken in Google SEA, waaronder tekstadvertenties, shopping advertenties en display advertenties. Tekstadvertenties worden tegenwoordig het meest gebruikt en bestaan uit een korte tekst die wordt getoond boven, dus de organische zoekresultaten.

Tip: om ervoor te zorgen dat je advertenties worden getoond aan de juiste doelgroep, kun je gebruikmaken van targetingopties zoals geografische targeting en demografische targeting. Daarnaast kun je ook gebruikmaken van retargeting, waarbij je advertenties laat zien aan mensen die je website eerder hebben bezocht.

Wat is de conclusie?

Google SEA is een effectieve manier om snel en gericht meer verkeer naar je website te genereren. Het stelt je in staat om te adverteren op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw doelgroep. Echter betaal je dus wel per klik, je betaalt voor elk resultaat. Het vergt wel enige kennis en ervaring om Google SEA op de juiste manier in te zetten. Het is een kunst dus als je het goed doet, kan het een zeer waardevolle toevoeging (asset) zijn aan de online marketingstrategie voor jouw bedrijf.


Outro

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om deze blogpost te lezen. Digital&Visual Agency wenst u een fijne dag!

Groetjes,

Kevin

Power is about spreading love and kindness - Kevin Shen

Gemaakt door Kevin Shen

Blijf op de hoogte van de nieuwste updates

Vul hier je e-mail adres in en en meld je aan voor het laatste nieuws!

Blijf op de hoogte van de nieuwste updates

Vul hier je e-mail adres in en en meld je aan voor het laatste nieuws!

Blijf op de hoogte van de nieuwste updates

Vul hier je e-mail adres in en en meld je aan voor het laatste nieuws!

Copyright © Digital&Visual Agency

Alle rechten voorbehouden 2023.

Volg onze socials

E-mailadres

info@digitalvisual.nl

Mobiel

+316 49366851

Kvk-nummer

89030915

Btw nummer

NL004691060B74

Copyright © Digital&Visual Agency

Alle rechten voorbehouden 2023.

Volg onze socials

E-mailadres

info@digitalvisual.nl

Mobiel

+316 49366851

Kvk-nummer

89030915

Btw nummer

NL004691060B74

Copyright © Digital&Visual Agency

Alle rechten voorbehouden 2023.

Volg onze socials

E-mailadres

info@digitalvisual.nl

Mobiel

+316 49366851

Kvk-nummer

89030915

Btw nummer

NL004691060B74